donderdag 16 januari 2014

Lekker bezig


Er is maar weinig nodig om m’n dag te ‘maken’ ervaar ik steeds vaker. Het is ongelofelijk wat er allemaal gebeurt, als je een beetje oplet. 

Stel het is grote vakantie en je kinderen hebben 3 maanden vrij. Dat is best lang als je bedenkt dat het iedere dag een paar graden warmer wordt. En dan beginnen we niet bij nul hè! Dus trek je van tijd tot tijd je creatieve trukendoos open, want vakantie is één, maar er moet natuurlijk  wel ontwikkeld worden. Je ondersteboven van een glijbaan in het ondiepe water van het plasticbadje te pletter laten vallen, het blijft een feest en dat slaan we natuurlijk ook geenszins over, maar we hebben óók talent voor creatief, met kurk bedenk ik me nu. Dát is nog eens een gouden plan, bij gebrek aan penselen. Die verkopen ze in Spanje namelijk niet op iedere hoek van de straat. Dáár moet je voor naar de Toys are Us in el Paseo en geloof me, dat is geen sinecure met en één stuiterbal in je baarmoeder en drie achterin een auto, waar Amerikaanse Ann schande van spreekt: “Don’t let your wife drive in that tin can R.” Maar wij vinden het een geinig bakje, voor Nederlandse begrippen weliswaar, want geen airco en dat fnuikt op zo’n dag. 

However, ik blijk ze nog in huis te hebben en dus gaan we schilderen. Dat plan wordt behoorlijk positief opgepikt. Er is in ruime mate sprake van voorpret, zullen we maar zeggen, en dat dit de halve pret is, is maar goed ook, want veel leuker wordt het niet…  

De oudste, op het punt om haar reeds vermoede aanleg bevestigd te zien, haalt namelijk met een bloedserieus gezicht de door mij gefröbelde ezel tevoorschijn en ja, dan wil de rest die ook gebruiken… Voor je het weet druipt de verf van de ruiten, wel aan de buitenkant gelukkig, want dat is zo fijn van Spanje, alles buiten.
 
Het kost me een hoop gevloek om een ieder op z’n eigen papier te laten werken (mislukt, gracias numero dos…) en nog meer zweet om bloed en tranen bij nummer drie te voorkomen. Die (nog net geen anderhalf) klimt van drift bovenop de tafel;  gewoon áchterlijk dat zij daaraan moet zitten, terwijl de andere twee met hun paletje achter hun nep-ezels mogen staan … En dan is nummer vier zijn kleuren al aan het mengen, dat voel ik gewoon…  

Opeens zie ik mezelf staan ploeteren. Ik gooi m’n hoofd naar achteren en barst in lachen uit als ik naar die fanatieke koppies kijk. Veel mooier kan het leven toch niet worden?? 

Goh, en dan had ik het ook nog willen hebben over de onverwachte specht in de tuin en het misverstand op de vensterbank in de vorm van een Boedha, de tuinkabouter van de 21ste eeuw, daar moest ik gisteren zo om lachen… nou ja…
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

:)