woensdag 25 september 2013

Ongelofelijk avontuur

Hoe leuk is dat zeg, een Blog...

Als je zoals ik een dromer bent, dan beleef je nog eens wat. Je laat je fantasie de vrije loop en hop, voor je het weet zit je midden in een avontuur waarvan je zelf ook nog eens de (goede) afloop mag bedenken.
Ik hou daarvan, hoe absurder hoe beter. Daarom ben ik ook gek op cabaretiers met eindeloze verhalen, die nergens overgaan. En verheug ik me op zo'n voorstelling van de moppenverteller, waarvan ik de naam even ben vergeten, die gisteren in De Wereld Draait Door was... Een uur lang suffe moppen, heerlijk...

Maar soms is de werkelijkheid nog veel ongelofelijker.

Stel je hebt drie kinderen, de jongste nog geen 9 maanden. Je man komt thuis en zegt: "Schat, ik ga in Spanje werken, niet in Barcelona of zo, maar zo'n beetje nét niet in Afrika zeg maar, ga je mee?"
Dat jij dan zegt: "Tuurlijk joh, Spanje, daar ben ik nog nooit geweest, leuk!!"

Ja, dat is dus het begin van een avontuur . Er komt nogal wat op je bordje te liggen, maar gelukkig werk je niet, dus in plaats van de hele rotzooi aan allerlei instanties over te laten doe je alles lekker zelf. Daarnaast volg je een snelcursus Spaans en neem je aandelen in Delial, want je kinderen zijn op het rode af blond. Je man zit intussen een maandlang in een klooster zijn eigen Spaanse werkwoorden te vervoegen en vertrekt daarna om de klip klap zuidwaarts. Zelf mag je ook een keer mee om een huis uit te zoeken. Het gaat lekker.

Op een eenzame avond, een week voor de verhuizing (hij maakt kennis met zijn toekomstige collega's op de Feria in Sevilla) zak je wel erg uitgeput op de bank... Je krijgt een ingeving: "Als ik nu nog even een "clearbluetje" doe, dan kan ik dát van de lijst strepen". Met de baby op de arm,sta je op de uitslag te wachten en laat het arme wicht haast vallen als er een dikke plus in beeld verschijnt... "Schat, ja met mij, hou je vast...we krijgen er nog één!"

Eenmaal op de hotelkamer drinkt hij een hele fles sherry leeg... en dan wás ie al op de Feria geweest...

Misschien klinkt het nog niet eens zo ongelofelijk, maar geloof me, dat was het op dat moment écht... Ik kon het niet geloven in elk geval...


 

3 opmerkingen:

  1. Erg leuk om te lezen! Ik herinner het me nog heel goed....de aan mij beloofde kinderwagenbak ging helaas niet door, want je had m zelf nodig!

    BeantwoordenVerwijderen

:)