zaterdag 8 februari 2014

Eén, twee, drie...

En dat terwijl ik eigenlijk tegen was. De verschrikkelijke opvattingen in dat land met de vleesgeworden aanklacht tegen de mensenrechten als president. En dan de bedragen die voor zo’n evenement worden neergeteld .. daarmee kan je hele continenten voor een paar jaar van voedsel voorzien. Moeten we niet boycotten en afzien van de zware delegatie? 
 
Wat voel ik me hypocriet als ik mezelf hoor instemmen met de stelling dat we de sporters er niet mee lastig moeten vallen…. 
 
 
En nu is het zover… Waar ik het moet zoeken? Ik weet het niet. De gieren zenuwen door m’n broek.(LOL) Ik zoek contact met allerlei familieleden die me uit een soort medelijden af en toe een hart onder de riem terug whatsappen. En dit is nog maar de 5 kilometer. Bij de 10 ben ik waarschijnlijk rijp voor het slachthuis. En dan hoef ik zelf nog niet eens te schaatsen. Want daar gaat het over. Daar gaat het de hele tijd over bij ons thuis.. Ik weet het, ik leef me teveel in, ben te betrokken, het is een tikje ziekelijk, maar ja, ik hou ervan.
En zeg nou zelf.. het is toch fantastisch wat onze jongens  neerzetten?
 
Er was trouwens een tijd dat de wenkbrauwen nog niet bedenkelijk omhooggingen als ik mezelf verloor in verhalen over de topprestaties van mijn idolen. Een tijd dat mijn enthousiasme nog aanstekelijk was. Daar denk ik  op dit soort momenten heel graag aan terug:  
 
We schrijven de jaren negentig
Er worden heel behoorlijke rondetijden geschaatst bij ons in de huiskamer, op sloffen weliswaar, maar toch. Ik geniet van deze erfelijke belasting. Met rode wangen van de opwinding staan we op de banken te springen en te schreeuwen: ‘Falko, Falko!!’ 
 
Euforisch zijn we als hij wint. Geëmotioneerd zitten  we voor de ceremonie protocollaire van de prijsuitreiking. Falko Zandstra krijgt een schaal met inscriptie uitgereikt.  Met grote ogen kijkt de oudste (bijna 5) toe: “Waarom,  krijgt Falko een bord?” Voor ik kan antwoorden slaat nr. twee (3 jaar) ons met logica om de oren: “Nou, dan kan Falko eten!”
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

:)