maandag 30 december 2013

Verstopt


“Watte?” “Ja, witte!” Blijft leuk. Als het allemaal niet zo treurig was tenminste. 

Het begint al vóór de kerst: “Die gootsteen loopt niet door hoor, allebei niet trouwens.” “Dûh, ze komen in dezelfde pijp uit!” “Even met die plopper, waar is ie? Getverdemme, wat een lúcht..!”

Paar flesjes milieuonverantwoordelijke Musclepowergootsteenontstopper erdoorheen mieteren en dan je kop maar in het zand, want je moet er toch niet aandenken dat het probleem dieper zit. Als dan de vaatwasser kuren krijgt en de hele keuken onder water staat, verdwijnt die kop nog dieper in datzelfde zand, want je moet er écht níet aan dénken..  Zonder al teveel resultaat helaas, dus als aanvulling op de Kerststress stopt ie voor de zekerheid diezelfde kop maar eens in de opengetrokken beerput in de tuin. “Caramba!!” Kom ik niets vermoedend aanfietsen, stap ik nog aan de overkant van de straat van mijn fiets om te kijken of ik door een drol ben gereden… Ook ziet het er niet zo lekker uit.. (understatement, red.) Tot aan de ellebogen in de drek om te hozen en te schrobben..  Zo werken we ons al ploppend door de Kerstdagen heen (lukt! red.).
Maar dan wordt het onhoudbaar, tijd voor broers en neven met veren. Blijkt een uitkomst. We tobben nog wat door met het in- en uitelkaar zetten van de vaatwasserpijpleidingen, schaffen zelf ook wat veren aan, maar nog vóór het nieuwe jaar loopt alles keurig door en hebben we ons de kosten van rioolmannen en nieuwe afwasmachines bespaard. En heel andere veren op heel andere plekken verdiend! Wat een opluchting!  

Word ik vanochtend wakker, zitten mijn oren verstopt! Wat? Ja inderdaad!
Kunnen pas vrijdag worden uitgespoten @#%*. Even overweeg ik de veer..  

Als ik op de fiets stap, op weg naar de apotheek voor de voorbereidende druppels, roept ie: “Neem ook watjes mee schat!” “Watte?” “Ja, witte!”
 

P.S. Bij het uitspoelen van mijn oren, op advies van de bijsluiter met de handdouche, blijkt het bad verstopt te zijn, zonder d(r)ollen, nu alleen de WC nog…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

:)