vrijdag 4 oktober 2013

Horror (T.S)*


Er gebeuren rare dingen als je door een dorp fietst. Dat blijkt maar weer als er op een mooie zaterdag een grote Amerikaanse Chevrolet over de ophaalbrug klappert. Op de achterbank zit een bruidspaar. De bruid neemt zoveel ruimte in, dat het me niet zou verbazen als de bruidegom de hele rit zijn adem in moet houden. Dat komt niet alleen omdat de bruid een tikkeltje dik is, maar vooral omdat ze verborgen gaat achter een wolk van tule. (Tule is eigenlijk gewoon gaas, maar dat is voor een bruidsjapon een te gewoon woord.)
Het ziet er vertederend uit temeer omdat ze allebei niet meer de jongste zijn.
Allerlei gedachten gaan door mijn hoofd. Zo van dat ze elkaar op latere leeftijd tegen het lijf liepen, net toen ze er allebei niet meer op rekende ooit nog de ware te zullen vinden..
 
Als ik ze zo mijmerend nakijk zie ik opeens iets geks… Uit de op een kier staande achterbak steekt een vrouwenbeen, het bloed sijpelt van haar dij in een hooggehakte schoen.  Ernaast piept bovendien óók nog een mannenbeen naar buiten, eveneens met bloedvlekken op de nette grijze broek.
De alarmbellen rinkelen in mijn hoofd maar niks 112: mijn speurneus neemt het onmiddellijk over. Als een gek peddel ik er in de hoogste versnelling achteraan. Nog geen idee wat ik ga doen als ik ze inhaal. Als net buiten het dorp de brug opengaat trapt de bestuurder op de rem en stap ik haastig af. Buitenadem kijk ik wat er nou eigenlijk aan de hand is. Potverdikke, het zijn gewoon de benen van etalagepoppen! Mijn speurneus trekt zich teleurgesteld terug. Ik snap er niks van.

Maar dan krijg ik opeens  visioenen van akelige scheidingen en ex-geliefden die op deze heugelijke trouwdag zogenaamd voor altijd verdwijnen. Grappig bedoeld, maar ik vind het erg luguber en macaber, een beetje griezelig ook. En vooral niet zo netjes.

Ik kijk de trouwauto na en denk: “Op weg naar de tweede leg!”
Maar eigenlijk moet ik daar niet aan denken...
 
*(True Story)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

:)